Przyszedł paskudny czas dla Hondy mojego przyjaciela. Posiada on model CBF 500, w którym non stop coś się dzieje, jednak on twierdzi, że jest to motocykl, który przynosi mu szczęście i nie zamieni go na żaden inny model, nawet ten sam.

Ostatnio przyprowadził mi swoją maszynę, z uszkodzoną elektroniką i postanowiliśmy nie przebierać w półśrodkach, więc miałem zrobić mu kosztorys i wymieniamy dosłownie wszystko co tylko się dało – nawet żaróweczki. Stanęliśmy przed bardzo ciekawym dylematem, a mianowicie chodziło o to, czy wymieniać żarówki na klasyczne, czy lepiej wybrać diodowe.

Czy zastanawialiśmy się kiedyś co jest lepszą opcją dla nowszych motocykli?

Jeśli chodzi o wygląd, to wiadomo nie trzeba się przejmować, ponieważ żarówki diodowe prezentują się naprawdę dobrze i można śmiało powiedzieć, że dodaje mu to nowoczesnego smaczku. Klasyczne żarówki, wyglądają również dobrze, ale są po prostu zwyczajne i to wszystko. Czuje, że zostanę teraz zlinczowany przez opinie publiczną i fanów klasycznego wyglądu, ale kochani nie zapominajcie o tym, że również musicie być tolerancyjni dla tych, którzy stawiają jednak na nowoczesność.

A co z oszczędnością?

Oświetlenie motocyklowe to bardzo istotna kwestia, ponieważ jak wiadomo układ elektryczny jest mniej wymagający od samochodowego, ale również cała instalacja obciążona jest mocniej. Same żarówki nie są drogie, ponieważ zwykła żarówka motocyklowa, która pasuje do naszego modelu, kosztuje ledwo powyżej 2 złotych, natomiast diodowa to kwestia 10 złotych, więc wstępnie może wydawać się to dla nas zbędny wydatek.

Jednak diodowa żarówka o mocy 1 wata, będzie odpowiednikiem żarówki 5 watowej. Obciążenie instalacji elektrycznej będzie po pierwsze mniej obciążone, więc można powiedzieć, że zabezpieczymy w ten sposób całość układu. Dodatkowym atutem jest chociażby o wiele dłuższa żywotność i niezawodność, w końcu w przypadku spalenia się całej żarówki, gaście ona bezpowrotnie, w przypadku systemu diodowego, zaczynają się one przepalać pojedynczo, więc będziemy w stanie zauważyć wcześniej, że musimy się przygotować do wymiany, dzięki czemu nie będziemy narażani na mandaty w czasie kontroli i dłuższych wycieczek.

Oczywiście nie muszę chyba mówić co wybraliśmy, jednak nie jest to opcja dla wszystkich motocykli, ponieważ zwyczajnie nie wszystkie będą prezentować się dobrze w takiej konfiguracji. Pamiętajcie – zastosowanie nowoczesnych części w przypadku klasyki, to ogromna profanacja i możecie spotkać się z dużą falą negatywnych opinii.

Download Best WordPress Themes Free Download
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
download udemy paid course for free